środa, 17 kwietnia 2013

[T] Zmiana oświetlenia wnętrza na niebieskie ledowe


Temat: Wymiana oświetlenia lampki wewnętrznej na ledowe

Niezbędne narzędzia:  
- śrubokręt mały płaski
- lutownica (cyna, kalafonia)
- konektorki
- koszulki termokurczliwe
- taśmy ledowe

Czas pracy: 40 min
Opis wykonania: Montaż rozpocząć należy od demontażu lampki, co jest banalnie proste, delikatnie podważamy lampkę wkładając mały płaski śrubokręt pomiędzy lampką a podsufitkę. Następnie odpinamy trzy kostki czerwoną, białą i czarną. W następnej kolejności wyciągamy plastikową przezroczystą część lampki również delikatnie ją podważając, przycinamy dwa paski ledowe, pamiętając o odpowiednich miejscach cięcia oraz przystępujemy do łączenia wszystkiego w całość, na poglądowym foto przedstawiłem sposób podłączenia, jaki zastosowałem u siebie i działa. W moim wykonaniu wpiąłem się dwoma konektorkami w miejsca gdzie włożona była uprzednio żarówka rurkowa, można również zastosować inne metody np. lutując przewody do metalowych części spalonej żarówki rurkowej. Zważywszy na fakt, iż projekt zakłada również podświetlanie nóg, zapobiegawczo pociągnąłem jeszcze jedną wiązkę + / - przez podsufitkę potem słupek i aż pod nogi, teraz wykonuję kolejną listwę tym razem jednak w specjalnej obudowie ochronnej.


Efekt końcowy: Rezultat był do przewidzenia, tego co osiągnąłem tego się spodziewałem, co prawda walory estetyczne każdy ocenia według własnego gustu aczkolwiek, ja jestem w pełni usatysfakcjonowany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autor niniejszego bloga zastrzega sobie prawo zmiany / usunięcia treści komentarza, jeśli może on naruszać prawo lub zasady współżycia społecznego.