Samochód został zaprezentowany w 1998 roku jako następca modelu Fiat Cinquecento, debiut rynkowy przypadł na marzec[4]. Pierwsze egzemplarze opuszczały fabrykę w Tychach pod koniec grudnia 1997 roku, sprzedaż rozpoczęto we wrześniu 1998 roku[5].
Po poprzedniku przejął większość rozwiązań konstrukcyjnych, w tym płytę
podłogową, układ zawieszenia oraz silniki, nowe było nadwozie z
bardziej krągłymi kształtami[6][7]. Przez kilka miesięcy oba pojazdy produkowane były równocześnie, aż w październiku 1998 zakończono produkcję Cinquecento[4]. Nabywca miał do wyboru dwie jednostki napędowe, 900 i 1.1[8]. Większy motor oferowano tylko w usportowionej wersji Sporting, w 1999 trafił on także do innych odmian modelu[9]. W maju 2000 roku fabrykę opuścił półmilionowy egzemplarz modelu[5].
W związku z wprowadzeniem ostrzejszych norm emisji spalin, w
listopadzie 2000 roku wprowadzono nową wersję silnika 1.1 - wyposażona
była ona w wielopunktowy wtrysk paliwa oraz zmodyfikowany wałek rozrządu[10][11]. Wtedy też przeprowadzono delikatny facelifting nadwozia[8]. Zmiany w silniku podyktowane były ostrzejszymi normami emisji spalin[10]. Na masce znalazł się nowy znaczek Fiata, powiększono oprócz tego przednie kierunkowskazy[10]. Zastosowano także nowe kolory tapicerki, na desce rozdzielczej zamontowano elektroniczny licznik kilometrów[10].
W maju 2002 roku wycofano z oferty silnik 900[8][12].
Jednostka ta oferowana była wyłącznie na rynku polskim, eksport do
krajów Unii Europejskiej był niemożliwy ze względu na niespełnianie
obowiązujących tam norm emisji spalin[13]. W kwietniu 2003 roku wyprodukowano milionowy egzemplarz modelu[5].
W marcu 2004 roku przeprowadzono kolejny delikatny facelifting:
zderzaki malowane były pod kolor nadwozia, nowe logo Fiat na klapie
bagażnika oraz nowy wzór kołpaków, oprócz tego do gamy kolorów nadwozia
dodano trzy nowe pozycje[14]. Aby uczcić 50 rocznicę wyprodukowania Fiata 600, Fiat zmienił we wrześniu 2005 nazwę Fiata Seicento na Fiat 600 (seicento oznacza 600 w języku włoskim)[7]. Egzemplarze wyprodukowane pod nazwą 600 cechują się lepszą jakością wykończenia wnętrza jak i bogatszym wyposażeniem[15].
W styczniu 2008 roku "Fiat 600" został wycofany z rynku
europejskiego, poza włoskim i polskim (w oficjalnej sieci sprzedaży
dostępna była jedynie wersja Van). Kilkakrotnie określano datę
zakończenia produkcji "Fiata 600". Ostatecznie ustalono ją na maj 2010
roku[16], ale ostatni egzemplarz Fiata 600 zjechał z taśmy produkcyjnej 1 czerwca 2010 roku.
W 2008 roku z tyskiej fabryki zjechało 25 166 sztuk tego modelu.
Nieliczne z nich trafiły na polski rynek. Natomiast w 2009 roku było to
10 794 sztuk. Łącznie wyprodukowano 1 328 973 egzemplarze modelu
Seicento/600[17].
Źródło: wikipedia.org
Foto: niechwiedza.pl
Źródło: wikipedia.org
Foto: niechwiedza.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Autor niniejszego bloga zastrzega sobie prawo zmiany / usunięcia treści komentarza, jeśli może on naruszać prawo lub zasady współżycia społecznego.